ALERTA DE REBROT

S'ha detectat un increment de nous casos de coronavirus que obliga a reforçar les mesures de protecció. Les mesures especials s’amplien a tot L’Hospitalet i 15 municipis més de l’àrea metropolitana: Barcelona, Viladecans, el Prat de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Boi de Llobregat, Cornellà, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besós, Badalona, Castelldefels i Gavà.

Queden prohibides les trobades de més de 10 persones i les activitats d'oci nocturn.
 

Es recomana quedar-se a casa, reduir els contactes socials i limitar la mobilitat només per:

  • Anar a treballar (en cas que no es pugui teletreballar).
  • Anar a centres sanitaris.
  • Tenir cura de persones vulnerables.
  • Comprar productes de primera necessitat.
  • Anar al banc o fer gestions urgents.
  • Fer esport a l’aire lliure només de manera individual o amb persones amb qui convivim habitualment.
  • Exàmens o proves oficials.
  • Fer mudances.
  • Fer tràmits per renovar permisos i documentació oficial.
  • Causes de força major.

Es permet:

  • Obrir bars i restaurants amb horari limitat fins les 00h. A l’interior, l’aforament queda limitat al 50% de la capacitat, i a les terrasses la distància entre taules ha de ser de 2 metres. No es pot consumir a la barra.
  • Obertura amb mesures de seguretat i limitació d'aforament al 50% de poliesportius, gimnasos, piscines, cinemes, biblioteques, teatres, parcs infantils i museus.
  • Activitats de casals i colònies d’estiu.

 

Consulta la resolució completa

Criteris d’aplicació de les mesures restrictives

L'ús de mascareta és obligatori en la via pública, espais a l'aire lliure i en qualsevol espai tancat d'ús públic, amb independència del manteniment de la distància física de seguretat, excepte en cas de dificultat respiratòria que pugui agreujar-se pel seu ús, exercici físic esportiu a l'aire lliure o quan per la mateixa naturalesa de les activitats l'ús de la mascareta resulti incompatible (menjar o beure, per exemple).

Mantingueu una distància de seguretat de més d'un 1,5 metres sempre que sigui possible. Cal circular preferentment per la dreta i respectar la senyalització amb mesures de distanciament que hi ha per tota la ciutat.

Netegeu-vos les mans amb freqüència, amb aigua i sabó durant més de 40 segons o en cas de no ser possible, amb gels hidroalcohòlics. Tots els establiments oberts al public han de disposar de gels a disposició dels seus clients.

Les trobades amb familiars i amics estan limitades a 10 persones. Saludeu-vos fent un gest i eviteu abraçades i petons, tingueu a l'abast de tots els convidats gel hidroalcohòlic, establiu tanta separació entre comensals com sigui possible, no us passeu ni compartiu plats, coberts, gots o setrilleres i quan acabeu de menjar, poseu-vos la mascareta

Al transport públic, s'hi han de mantenir especialment les mateixes mesures de seguretat que a la resta de l'espai públic donat l'escurçament de les distàncies de seguretat.

Al cotxe, es poden ocupar totes les places. Si hi ha convivència, el vehicle pot anar complet sense ser necessari l'ús de mascareta. No obstant això, si van persones que no habiten en el mateix domicili, serà obligatori l'ús de mascareta.

A les motocicletes, poden viatjar 2 persones sempre que portin casc integral amb visera, utilitzin mascareta o resideixin en el mateix domicili. És obligatori portar sempre guants (s'admeten els guants de protecció de motoristes).

Fora de la ciutat, la ciutadania de l'Hospitalet podrà circular lliurement sense cap mena de limitació excepte als territoris confinats. S'haurà de consultar les restriccions específiques de cada país.

Els Serveis Socials i l'Oficina de l’Habitatge continuen prestant serveis per via telefònica, amb cita prèvia mitjançant el telèfon 010

Si pateixes una situació de vulnerabilitat alimentaria, pots sol·licitar accedir a la xarxa de distribució d’aliments a la ciutat que es canalitza a través de les entitats del tercer sector.

Si ets una persona dependent, pots sol·licitar accedir al Servei d’Atenció a Domicili (SAD) que garanteix el menjar a les persones més vulnerables que fins ara dinaven als casals de gent gran municipals i de la Generalitat, una tasca que fan les treballadores familiars.

Si ets una persona gran i necessites seguiment i suport, pots sol·licitar accedir al servei de teleassistència. Durant l'estat d'alarma s'ha ampliat el servei i es fan trucades de control a les persones usuàries per tal de garantir el seu benestar.

En residències de gent gran, persones amb discapacitat o habitatges tutelats estan permeses les visites però només als centres sense cap cas de COVID-19 o centres que tinguin ben delimitats els casos positius en zones preparades, i amb totes les mesures de seguretat.

Si tens un pis de lloguer i tens dificultats de pagament, has de saber que ja pots demanar la subvenció anual per al pagament del lloguer a la seu electronica de Gencat:
https://web.gencat.cat/es/tramits/tramits-temes/20246_Subvencions-per-al-pagament-del-lloguer

Si ja tens concedit un ajut al lloguer i has de justificar-lo amb l’aportació dels rebuts, has de lliurar aquests rebuts de manera telemàtica a olh@l-h.cat

Si tens un pis amb hipoteca i tens dificultats de pagament, el Govern ha aprovat una moratòria de 3 mesos en el pagament d'hipoteques a persones que hagin reduït els seus ingressos o estiguin en situació d'atur pel coronavirus. Per tenir-hi dret, el deutor haurà de presentar una sol·licitud a l'entitat financera que hagi concedit el préstec acompanyant-la amb els documents que acrediten la seva situació de vulnerabilitat o d'una declaració responsable.

Si tens dificultats per fer front a les despeses d’aigua, llum i gas, recorda que durant l'Estat d'Alarma, cap companyia podrà tallar-te els subministraments. En cas de necessitat, les companyies hauran de flexibilitzar el pagament dels rebuts. S’ha aprovat una reducció d'un 50% en el cànon de l'aigua durant els mesos d’abril i maig.

Si ja tens concedit un bo social, has de saber que el tens prorrogat automàticament fins al setembre. S'amplia el col·lectiu de potencials perceptors de el bo social elèctric als autònoms que hagin cessat la seva activitat o vist reduïts els seus ingressos en més d'un 75%.

Consulta totes les mesures socials que l'Ajuntament ha engegat durant l'Estat d'alarma.

Trobareu un dossier actualitzat periòdicament amb les últimes mesures de suport impulsades per les diverses administracions públiques a www.dinamitzaciolocallh.cat

Si tens consultes i dubtes relacionats amb l’ocupació, truca al telèfon gratuït 900 924 879.

Si tens consultes com a autònoms i pimes davant la situació d’alarma a causa de la Covid-19, truca a la línia de telèfon gratuït, 900 924 925 o envia un correu electrònic a covid19empreses@l-h.cat

Si tens un establiment comercial i tens dubtes o consultes truca a la línia 93 402 60 24

A més, l’Ajuntament de L’Hospitalet i els principals agents socioeconòmics de la ciutat (UGT, CCOO, AEBALL i PIMEC) s'han coordinat per donar un servei d’atenció personalitzada en els  àmbits econòmic i laboral als treballadors/res, autònoms i pimes.

El Servei Local d’Ocupació ha posat a disposició de la ciutadania la versió telemàtica de la borsa de treball de punta a punta del procés. Si abans el primer pas d'aquest tràmit era exclusivament presencial, ara tothom es pot inscriure a la borsa per internet a través d'aquest enllaç.

D'altra banda, ja s'està donant també accés online als continguts dels itineraris d’informació, d'orientació i d'intermediació laboral que fins ara només es distribuïen a través de l'atenció personal presencial. Es tracta d'uns continguts orientatius que ajuden el demandant de feina a conèixer millor aspectes com les seves possibilitats, la realitat del mercat laboral i el dibuix d'una estratègia personal en els canals adequats. L'accés a aquests continguts ja es pot fer des d'aquest enllaç.

Les taxes que corresponen a les terrasses i als vetlladors de bars i restaurants i les que s’apliquen en els mercats ambulants, es reduirà de les quotes la part corresponent al temps durant el qual l’activitat o el servei han estat suspesos i/o tancats. Podeu consultar el calendari actualitzat a TRIBUTS.

L’atenció al ciutadà es farà preferentment de forma telemàtica a www.l-h.cat o telefònica al 010 (des de fora del municipi 900100277).

Presencialment, les set regidories de districte i l'OAC de L’Hospitalet reobren les seves portes. Aquesta atenció serà sempre amb cita prèvia, que cal demanar als telèfons 010 —si la trucada es fa des de L’Hospitalet— o 900 100 277 —si es truca des de fora del municipi.

Si has de pagar impostos, taxes i preus públics, recorda que s'han suspès els rebuts d'aquells serveis o drets que no s'estan gaudint (poliesportius municipals, escoles bressol, EMMCA, vetlladors, etc.). S'ha modificat el calendari del contribuent amb noves pròrrogues per donar suport a la ciutadania.

VEURE CALENDARI DEL CONTRIBUENT

Si tens un tràmit amb data limit, recorda que amb data 1 de juny s'han reanudat els terminis per a la tramitació dels procediments administratius així com la prescripció i caducitat per a l'exercici de qualsevol acció.

Si necessites fer tràmits per internet, recorda que s'han ampliat els supòsits d'ús de l'idCat Mòbil tant per a persones que disposen de la targeta d'identitat d'estranger (TIE) com per a persones amb la documentació caducada a partir del 14 de març.

Si ets una entitat i estàs pendent d'aportar documentació justificativa, recorda que amb data 1 de juny s'han reanudat els terminis de presentació de les justificacions de subvencions superiors a 60.000 euros, nominatives i requeriments d'aportació de documents.

Si el teu DNI està a punt de caducar, recorda que s'ha establert la pròrroga d'1 any, fins al 13 de març de 2021, de la vigència dels documents que caduquin des de l'entrada en vigor de l'Estat d'Alarma.

Si tens un vehicle, recorda que les estancions de ITV ja han reprès el seu servei tot i que pots continuar utilitzant el vehicle encara que l'ITV hagi caducat durant la vigència de l'Estat d'Alarma. La vigència dels permisos de conducció que caduquin durant l'Estat d'Alarma quedarà automàticament prorrogada per 60 dies i s'ha ajornat l’entrada en vigor de les sancions en la Zona de Baixes Emissions.

Creus que pots estar afectat pel Coronavirus?
Truca al 061 o informa del teu estat a través de l’aplicació “STOP COVID19 CAT”.

Tens una emergència?
Truca al 112 només si tens una necessitat immediata de presència policial, sanitària o de bombers.

Necessites parlar amb el teu CAP?
Els telèfons poden estar més saturats de l'habitual.
Si no aconsegueixes contactar, pots deixar nota perquè et tornin la trucada a 
https://ecap.ics.gencat.cat/VisitesIServeis/programacio_visites/Visites.aspx

Puc anar presencialment al meu CAP?
Les cites presencials només es faran amb cita prèvia. Els CAP Mossèn Cinto Verdaguer de Santa Eulàlia, Can Serra, Gornal i Sanfeliu de #LHospitalet tornaran a obrir de forma presencial a partir del 2 de juny, en horari de matí.

Com puc realitzar les gestions que habitualment feia al CAP?
La majoria de tràmits que es fan als CAP, incloses les consultes al teu metge, es poden fer a través d’internet a: https://lamevasalut.gencat.cat

Excepcionalment et podràs registrar a “La meva salut” a http://canalsalut.gencat.cat/lamevasalut-registre

  • Receptes de llarga durada
    Si el teu tractament no necessitava cap modificació, pots anar directament a la teva farmàcia habitual amb la teva Targeta Sanitària i et donaran medicació per al proper mes. Si cal que et posis en contacte amb el CAP, el farmacèutic/ca t’ho indicarà.
     
  • Baixes mèdiques
    Si necessites tramitar o renovar una baixa laboral fes-ho per telèfon o a través del servei d’eConsulta que ofereix el portal “La meva salut”.



Que he de fer si sento angoixa o malestar emocional per aquesta situació?

  • Els ciutadans i ciutadanes de L'Hospitalet que presentin malestar emocional a causa dels efectes del Covid19 i les seves repercussions, disposen del telèfon gratuït 900 922 272 
     
  • Els familiars de persones malaltes o mortes com a conseqüència de l'coronavirus disposen d'un servei especialitzat del Ministeri de Sanitat al 917007989 (de 9 a 20 h)
     
  • El personal de les Administracions Publiques que es troba sotmès a una situació d’estrès emocional fruit de la gravetat i la intensitat que la crisi sanitària està provocant en la realització de les seves tasques d’atenció o servei directe a la ciutadania tenen a la seva disposició el 93 472 50 50 (servei de la Diputació de Barcelona per als treballadors municipals) i el 91 700 79 90 (servei del Ministerio de Sanidad per a professionals amb intervenció directa com sanitaris o Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat)
     
  • El CatSalut ha habilitat la web gestioemocional.catsalut.cat on poder disposar d'eines per a l’avaluació i la millora de la salut emocional.

Com poden contactar les persones sordes amb els serveis sanitaris?
El 061 CatSalut Respon disposa d'una unitat d'intèrprets de la llengua de signes. Podeu accedir a través de les apps Telegram i Lifesize mitjançant les instruccions següents.

Instruccions d'accés al 061 en llengua de signes / Instrucciones de acceso al 061 en lengua de signos

Tota l'atenció al ciutadà durant el mes d'agost queda centralitzada a l'Oficina d'Atenció Ciutadana i nomès atendran amb cita prèvia. Més informació a https://seuelectronica.l-h.cat/citaprevia.aspx

Les biblioteques Tecla Sala, Bellvitge, la Bòbila i Can Sumarro i el museu tornen a estar oberts amb mesures de seguretat. Més informació a http://www.bibliotequeslh.cat/http://www.museul-h.cat/

El Tanatori Granvia i el cementiri municipal han reprès els serveis de vetlla i ha implantat un seguit de normes de seguretat a les seves instal·lacions.

Tots els parcs de la ciutat estan oberts i resta permès l'ús de totes les zones infantils.

Els poliesportius i piscines municipals reobren a partir del 31 de juliol (a excepció del de Santa Eulàlia el 4 d'agost).

Els casals de gent gran, centres culturals, EMMCA, Teatre Joventut i Auditori Barradas resten tancats fins a nou avís.

Si ho necessites, o si saps d’alguna dona en situació de violència, truca al 900 900 120 o al 016. Confidencial, gratuït i sense rastre. Atenció les 24 hores

S'ha habilitat un nou servei d'atenció psicològica per Whatsapp als números 682 916 136 i al 682 50 85 07

A L’Hospitalet el CAID fa tasques d’informació i seguiment de 9h a 14h amb cita prèvia.
Si vols contactar-hi, truca al 010 o envia un correu electrònic a caid@l-h.cat.

Voluntaris de L'H: ajuda a persones en situació de vulnerabilitat
L'Oficina #VoluntarisLH necessita un cop de mà per poder ajudar, en aquests dies complicats d'excepcionalitat, a les persones en situació de vulnerabilitat.
Si ets major d'edat, no formes part de cap col·lectiu de risc al Covid19 i vols oferir-te com a voluntari/voluntària et demanem que t'inscriguis a la borsa de Voluntariat. Les tècniques de l'Oficina de VoluntarisLH es posaran en contacte amb tu per explicar-te quin tipus de voluntariat es necessita i  explicar-vos totes les mesures i protocols sanitaris que hauràs d’aplicar. www.joventutlh.cat

LH Units: ajuda en la producció de viseres per a mascaretes de protecció
Grup d'escoles, entitats, empreses i persones que s'han unit per fabricar viseres protectores per aquells que més ho necessiten. Fan una crida per trobar voluntaris amb impressores 3D que els ajudin a augmentar la producció de viseres per a mascaretes de protecció per a personal de centres mèdics, hospitals, farmàcies i comerços. Pots trobar més informació a http://www.lhunits.cat/

Donació de material
Si teniu material sanitari (mascaretes, guants, gel desinfectant...) que vulgueu donar, envieu un correu electrònic a joventut@l-h.cat

Enllaços d'interès

Atenció ciutadana

Atenció ciutadana Mesures adoptades per fer fornt al Coronavirus

Segueix el minut a minut