Mesures vigents

Demana la teva cita per vacunar-te a https://vacunacovid.catsalut.gencat.cat/

A l’exterior, la mascareta deixa de ser obligatòria sempre que hi hagi una distància interpersonal de, com a mínim, 1,5 metres entre persones que no pertanyin a la mateixa bombolla de convivència. La mascareta continuarà sent obligatòria en espais tancats oberts al públic. 

Bars i restaurants amb servei a taula

  • Limitació horaria de 06h - 01h

  • En l'interior, l'aforament es limita al 50% de l'autoritzat i s'ha garantir una distància mínima degudament senyalitzada de dos metres entre comensals de taules o agrupacions de taules diferents. S'ha de garantir la ventilació de l'espai mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació.

  • A les terrasses es permet un 100% d'aforament garantint una distància mínima degudament senyalitzada de dos metres entre comensals de taules o grups de taules diferents.

  • Es limita a deu el nombre màxim de comensals per taula o agrupació de taules.

  • S'ha de garantir la distància d'un metre entre persones d'una mateixa taula, excepte per a persones que pertanyin a la bombolla de convivència.

Comerç

  • L’horari d’obertura al públic és el corresponent a cada activitat, sense que en cap cas pugui superar la franja entre les 06.00 hores i les 22.00 hores, en general. En les activitats culturals, esportives, botigues de conveniència, establiments comercials annexos a gasolineres, serveis de restauració, incloses la recollida a l’establiment i i la prestació de serveis a domicili, i salons de jocs, casinos i sales de bingo l’horari màxim és fins a les 00.30 hores.
  • Es permet l’obertura d’establiments amb el límit del 70% de l’aforament, excepte essencials que podran obrir al 100%.
  • Tots els establiments han de disposar de gels hidroalcoholics a disposició dels clients.

Activitats recreatives musicals (oci nocturn)

  • L’horari d’obertura és el general que determina la seva normativa per a cada tipologia.
  • Per accedir-hi es requereix presentar un certificat emès per un servei públic de salut
  • Aforament limitat al 70% en espais interiors.

Tots els esdeveniments culturals hauran de ser en espais perimetrats, amb públic assegut, aforament limitat,  sense ball, amb mascareta i horaris fins a les 01h

Cinemes, teatres, auditoris i sales de concerts, museus, biblioteques, arxius i sales d’exposició oberts amb un 70%

Les instal·lacions i els equipaments esportius poden obrir amb control d'accès sempre que no se superi  l'aforament del 70% en les instal·lacions.

En el marc de les activitats extraescolars i el lleure educatiu, resten permeses les activitats docents i d’intervenció socioeducativa per a l’atenció i formació de persones (infants, joves i adults) amb discapacitats, necessitats especials o situació de vulnerabilitat (serveis d’intervenció socioeducativa i centres oberts), incloent-hi el transport escolar, permeses amb el compliment dels plans sectorials corresponents. 

Es mantenen les activitats docents presencials.

Els Serveis Socials i l'Oficina de l’Habitatge continuen prestant serveis per via telefònica, amb cita prèvia mitjançant el telèfon 010

Si pateixes una situació de vulnerabilitat alimentaria, pots sol·licitar accedir a la xarxa de distribució d’aliments a la ciutat que es canalitza a través de les entitats del tercer sector.

Si ets una persona dependent, pots sol·licitar accedir al Servei d’Atenció a Domicili (SAD) que garanteix el menjar a les persones més vulnerables que fins ara dinaven als casals de gent gran municipals i de la Generalitat, una tasca que fan les treballadores familiars.

Si ets una persona gran i necessites seguiment i suport, pots sol·licitar accedir al servei de teleassistència. Durant l'estat d'alarma s'ha ampliat el servei i es fan trucades de control a les persones usuàries per tal de garantir el seu benestar.

Si saps d’alguna dona en situació de violència, truca al 900 900 120 o al 016. Confidencial, gratuït i sense rastre. Atenció les 24 hores. S'ha habilitat un nou servei d'atenció psicològica per Whatsapp als números 682 916 136 i al 682 50 85 07. A L’Hospitalet el CAID fa tasques d’informació i seguiment de 9h a 14h amb cita prèvia. Si vols contactar-hi, truca al 010 o envia un correu electrònic a caid@l-h.cat.

En residències de gent gran, persones amb discapacitat o habitatges tutelats estan permeses les visites però només als centres sense cap cas de COVID-19 o centres que tinguin ben delimitats els casos positius en zones preparades, i amb totes les mesures de seguretat.

Si tens un pis de lloguer i tens dificultats de pagament, pots demanar informació sobre les diferents ajudes existents al 010 o de manera telemàtica a olh@l-h.cat

Si ja tens concedit un ajut al lloguer i has de justificar-lo amb l’aportació dels rebuts, pots lliurar aquests rebuts de manera telemàtica a olh@l-h.cat

Consulta totes les mesures socials que l'Ajuntament ha engegat durant l'Estat d'alarma.

Trobareu un dossier actualitzat periòdicament amb les últimes mesures de suport impulsades per les diverses administracions públiques a www.dinamitzaciolocallh.cat

Si tens consultes i dubtes relacionats amb l’ocupació, truca al telèfon gratuït 900 924 879.

Si tens consultes com a autònoms i pimes davant la situació d’alarma a causa de la Covid-19, truca a la línia de telèfon gratuït, 900 924 925 o envia un correu electrònic a covid19empreses@l-h.cat

Si tens un establiment comercial i tens dubtes o consultes truca a la línia 93 402 60 24

A més, l’Ajuntament de L’Hospitalet i els principals agents socioeconòmics de la ciutat (UGT, CCOO, AEBALL i PIMEC) s'han coordinat per donar un servei d’atenció personalitzada en els  àmbits econòmic i laboral als treballadors/res, autònoms i pimes.

El Servei Local d’Ocupació ha posat a disposició de la ciutadania la versió telemàtica de la borsa de treball de punta a punta del procés. Si abans el primer pas d'aquest tràmit era exclusivament presencial, ara tothom es pot inscriure a la borsa per internet a través d'aquest enllaç.

D'altra banda, ja s'està donant també accés online als continguts dels itineraris d’informació, d'orientació i d'intermediació laboral que fins ara només es distribuïen a través de l'atenció personal presencial. Es tracta d'uns continguts orientatius que ajuden el demandant de feina a conèixer millor aspectes com les seves possibilitats, la realitat del mercat laboral i el dibuix d'una estratègia personal en els canals adequats. L'accés a aquests continguts ja es pot fer des d'aquest enllaç.

Les taxes que corresponen a les terrasses i als vetlladors de bars i restaurants i les que s’apliquen en els mercats ambulants, es reduirà de les quotes la part corresponent al temps durant el qual l’activitat o el servei han estat suspesos i/o tancats. Podeu consultar el calendari actualitzat a TRIBUTS.

Creus que pots estar afectat pel Coronavirus?
Truca al 061 o informa del teu estat a través de l’aplicació “STOP COVID19 CAT”.

Tens una emergència?
Truca al 112 només si tens una necessitat immediata de presència policial, sanitària o de bombers.

Necessites parlar amb el teu CAP?
Els telèfons poden estar més saturats de l'habitual.
Si no aconsegueixes contactar, pots deixar nota perquè et tornin la trucada a 
https://ecap.ics.gencat.cat/VisitesIServeis/programacio_visites/Visites.aspx

Puc anar presencialment al meu CAP?
Les cites presencials només es faran amb cita prèvia. Els CAP Mossèn Cinto Verdaguer de Santa Eulàlia, Can Serra, Gornal i Sanfeliu de #LHospitalet tornaran a obrir de forma presencial a partir del 2 de juny, en horari de matí.

Com puc realitzar les gestions que habitualment feia al CAP?
La majoria de tràmits que es fan als CAP, incloses les consultes al teu metge, es poden fer a través d’internet a: https://lamevasalut.gencat.cat

Excepcionalment et podràs registrar a “La meva salut” a http://canalsalut.gencat.cat/lamevasalut-registre

  • Receptes de llarga durada
    Si el teu tractament no necessitava cap modificació, pots anar directament a la teva farmàcia habitual amb la teva Targeta Sanitària i et donaran medicació per al proper mes. Si cal que et posis en contacte amb el CAP, el farmacèutic/ca t’ho indicarà.
     
  • Baixes mèdiques
    Si necessites tramitar o renovar una baixa laboral fes-ho per telèfon o a través del servei d’eConsulta que ofereix el portal “La meva salut”.



Que he de fer si sento angoixa o malestar emocional per aquesta situació?

  • Els ciutadans i ciutadanes de L'Hospitalet que presentin malestar emocional a causa dels efectes del Covid19 i les seves repercussions, disposen del telèfon gratuït 900 922 272 
     
  • Els familiars de persones malaltes o mortes com a conseqüència de l'coronavirus disposen d'un servei especialitzat del Ministeri de Sanitat al 917007989 (de 9 a 20 h)
     
  • El personal de les Administracions Publiques que es troba sotmès a una situació d’estrès emocional fruit de la gravetat i la intensitat que la crisi sanitària està provocant en la realització de les seves tasques d’atenció o servei directe a la ciutadania tenen a la seva disposició el 93 472 50 50 (servei de la Diputació de Barcelona per als treballadors municipals) i el 91 700 79 90 (servei del Ministerio de Sanidad per a professionals amb intervenció directa com sanitaris o Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat)
     
  • El CatSalut ha habilitat la web gestioemocional.catsalut.cat on poder disposar d'eines per a l’avaluació i la millora de la salut emocional.

Com poden contactar les persones sordes amb els serveis sanitaris?
El 061 CatSalut Respon disposa d'una unitat d'intèrprets de la llengua de signes. Podeu accedir a través de les apps Telegram i Lifesize mitjançant les instruccions següents.

Instruccions d'accés al 061 en llengua de signes / Instrucciones de acceso al 061 en lengua de signos

Enllaços d'interès

Atenció ciutadana

Atenció ciutadana Mesures adoptades per fer fornt al Coronavirus

Segueix el minut a minut